De heenreis - Reisverslag uit Vinkovci, Kroatië van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Vinkovci, Kroatië van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Tessa en Minke

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 Oktober 2014 | Kroatië, Vinkovci

De heenreis naar Kroatië:

We zijn gisteravond om kwart voor 6 aangereden naar Asten. Gistermiddag had ik nog alles ingepakt. Toen we in Asten waren moesten we nog even w8ten op de bus want die was er nog niet. Kim was er ook al, Kim had ook een tas mee, maar dan zowat vol met snoep! Ze had: pringels, disco koeken, 2 zakken chips, brossen, snoepbakken vol, koekjes, druiven, 2 puddinkjes voor ons en ze had zelfs tomaten pruchetta gemaakt! Toen de bus er was waren Kim, Minke en ik heel snel met onze zware spullen naar de bus gelopen over het gras want we wilden snel de bus in want wij wilde bovenaan gaan zitten (ja, we hebben een dubbeldekker) en dan helemaal achterin. Maar die plekken waren al bezet dus besloten we helemaal vooraan boven te gaan zitten, ik zat naast Kim en Minke naast Laura achter ons! wij hadden dus als enigste een bankje waar we onze voeten op konden leggen :) XD! Toen iedereen in de bus zat kon de bus bijna vertrekken. We waren de hele tijd de mensen uit aan het zwaaien maar later kwamen we er achter dat het zwarte ramen waren dus dat je alleen van binnenuit naar buiten kan kijken, daarom zwaaide niemand terug omdat ze ons niet zagen. Toen de bus was vertrokken hadden Kim en ik al al onze spullen in de bus uitgepakt: snoep, dekens kussentjes enzo. Net toen de bus was vertrokken kwam er al een film op, volgens mij heette de film: de brief voor de koning. Wij hadden niet echt opgelet en de film gevolgd. Tijdens de film was het best stil in de bus dus we hadden niet echt iets te doen. Het was pas 8 uur en het was al super donker buiten. Daarna kregen we honger dus had Kim de tomatenpruchetta gepakt, en opgegeten, er zat dus ook knoflook en kruiden onder dus heel die bus rook naar knoflook. De buschauffeurs heten Kenny en Michel. Kenny die zat dus onder ons en die kwam zo naar boven van: waar is hier die shoarmatent hahahaha. En toen waren we de hele tijd met de buschauffeur aan t communiceren en toen kregen wij een snoepje. Ook bij de pauzes gingen we even naar buiten naar de wc en eigenlijk moest je daar betalen maar we gingen gewoon samen door 1 poortje en bij de volgende pauze kropen we onder zo'n poortje door voor kleine kinderen XD .... Daarna kwam er weer een film op: elvin en de chickmuns 2 vgm.. En k zal je een ding zeggen: dit is dus een slaapbus, wij dachten echt aan een bus met zo'n luxe echte bedden in, maar wat is t: een gewone bus alleen je kan die stoel achteruit..... Het ligt dus echt niet! Iedereen was heel saai stil.. En die bus zit dus echt niet dus hadden we dekens in het gangpad gelegd en gingen we daar op liggen, je gelooft het niet maar dat lag veel beter!! Toen hebben we nog even een stukje van de film gekeken, en toen de film af was was er nog een stop. Daarna was iedereen al bijna aan het slapen of althans proberen. Kim en ik waren nog helemaal niet moe dus wij gingen natuurlijk nog even wat chips eten. En we moesten nog even ontdekken hoe wij ooit fatsoenlijk lekker konden liggen, dat was nog best moeilijk hoor want t lag gewoon niet. Iedereen sliep zowat behalve Kim ik en Romy en Eva wij moesten nog de hele tijd lachen. Kim besloot op de grond waar je je voeten normaal hebt te gaan liggen. Ik sliep gewoon op de stoelen. Rond 1 uur vielen we pas in slaap. Rond half 8 werden al een paar mensen wakker, en wij ook. De stop die rond half vier was hebben we dus gemist. Maar dit was ook alleen maar een chauffeursstop. In Slovenië moesten we in een rij wachten we konden niet lezen wat er op het bord stond dus gingen we een foto maken en inzoomen. Er stond dus dat we 20 minuten moesten w8ten... Toen de 20 minuten voorbij waren konden we doorrijden. Bij de stop om 9.15 gingen we weer naar binnen naar de wc. Er stond een vrouw en het kosten 0,50 cent. Ze praatte slovenies dus we konden het niet verstaan. Daarna praatte ze Engels en Minke kon het dus wel verstaan en zei dat we even op onze ouders moesten w8ten voor geld. Daarna hadden we buiten weer even brood gepakt met tomaten pruchetta en opgegeten. Daarna gingen we weer 4 uur rijden en hadden we aan Kenny gevraagd als we kim zijn muziek op de i-pad mocht aansluiten en dat mocht! Kim's mooie muziek : pizzahut enzo, en ik wil zo graag een cavia hahahaha en toen waren we al bij de grens naar Kroatië!!! Het gaat dus voorspoedig: Slavonski Brod is nog 214 km en dan nog ruim een uur tot Vinkovci. Het is nu 12 uur en we verwachten dus rond 3 uur/half 4 bij het hotel te zijn.

Met al het snoep van mij, Kim, Laura en Tessa heb ik me helemaal volgepropt. Ik hoop dat ik dadelijk nog in mijn pakjes pas. Ik probeerde hyper te zijn vandaag maar ik heb er helemaal geen energie voor omdat deze bus dus egt niet slaapt. Ik heb bijna alle mogelijke liggingen geprobeerd maar geen een was fijn. Als je dan naar achter in de bus kijkt, lag iedereen anders. Zoo grappig! Sommige lagen met z'n benen omhoog of ondersteboven. Kim lag op een gegeven moment op de grond!! Het is egt een kwelling dat ik nu al een dag en nacht heb moeten overleven zonder wifi! :( Nu zijn we in Kroatië. Dus ik heb snel weer wifi.
Doeiixxx groetjezz Minke

Bij onze laatste stop weer met de hele bus naar de toiletten en/of wat koffie halen. Hier was er wifi dus snel wat berichten binnenhalen, maar iedereen ging op de wifi, dus was het supertraag. Weer de bus in met muziek aan en op naar de laatste anderhalf uur.

Toen we er waren kregen we de hotelsleutel en mochten we naar onze kamer toe, toen Minke en ik hier binnen kwamen dachten we echt zo van: is het dit? En toen zagen we Sanne en Romy z'n kamer voor (3 personen) en dat is echt zo klein: 3 bedden naast elkaar en een badkamer en hebben een 5 persoons kamer dus wij raakte helemaal in paniek dat wij ook zo'n kleine kamer hadden. Maaaaarr: toen maakte we de deur open en toen was het echt zoooo groot vergeleken hun we hadden zelfs in het bad een bubbelbad! Daarna hebben we nog even alles uitgepakt en een beetje verbouwd. Nu gaan we even nog wat lopen en drinken op een terrasje, doeiiii daarna zijn we gaan eten het was geen lopend buffet en best klein. We kregen soep: nou het was meer water met zout en vermicelli. Voor de rest smaakte t wel. We hadden buiten ook nog een hond gezien die is echt zooo zielig al die mensen hier trappen die hond! Daarna moesten we nog naar Ellen zijn kamer voor nog wat te bespreken voor morgen.

• 02 Oktober 2014 - 22:55

Heleen:

Ha die Tessa,

Jullie zijn weer goed op dreef... Kijk maar uit met al dat snoep. Of is dat het enige lekkere eten wat jullie in Kroatië krijgen? Rust nog maar lekker uit, en misschien kunnen jullie morgen nog wel uitslapen. Zal veel beter slapen in een hotel dan in de bus. Groetjes ook aan Kelly!

• 03 Oktober 2014 - 12:08

Piet Schilders:

Weer genoten van je verslag Tessa, groetjes aan Minke en Kim en Annemie en de rest