Vrije ochtend, muziektest en opening!!! - Reisverslag uit Slavonski Brod, Kroatië van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu Vrije ochtend, muziektest en opening!!! - Reisverslag uit Slavonski Brod, Kroatië van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

Vrije ochtend, muziektest en opening!!!

Door: Tessa en Minke

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 Oktober 2014 | Kroatië, Slavonski Brod

Gisteravond waren we om 11 uur gaan slapen, we hadden goed geslapen! Kim die sliep al binnen 2 minuten. Vanochtend stonden we om 8 uur op en om half 9 zijn we gaan eten. We hadden alleen maar yoghurt met cornflakes gegeten en daarna waren we weer naar onze kamer gegaan, en vast ons pak aangedaan voor de muziektest en opening. Daarna zijn we (Minke Kim Kelly Sanne papa en mama) even gaan wandelen op zoek naar een bakker of supermarkt om broodjes te kopen, toen we broodjes hadden gekocht gingen we nog naar een winkel en had Minke armbandjes van Kroatië gekocht als souveniertje. Ik had er ook een gekregen!
Daarna waren we weer terug gegaan alleen we wisten de weg naar het hotel niet meer, toen kwamen we weer een zwerfhond tegen, die rende ineens lang Minke en mij en we schrokken ons hahaha, maar we kwamen uiteindelijk wel weer terug bij het hotel. Op onze hotelkamer gaf mama ons nog een kleinigheidje: Oma kon het weer niet laten en had voor ons een kaartje om succes te wensen. Daarbij zat een hartje met een geluksengeltje erop. Lieve Oma: super bedankt hiervoor van ons allemaal. Toen zijn we nog even onder gaan zitten en onze spullen gepakt voor de muziektest, en toen zijn we weer met de bus naar een restaurant gereden. We hadden het lied die alle ouders voor ons gemaakt hadden bij ons dus die waren we kei hard gaan zingen. Kim en ik deden zolang mogelijk uithalen, haha t klonk fantastic!! Toen we er waren moesten we nog even w8ten op de andere bussen, Minke Kim en ik hadden even een foto gemaakt als we in de lucht sprongen. Toen we binnen kwamen gingen we aan een hele lange tafel zitten en toen iedereen zat gingen de begeleiders nog even wat informatie vertellen. Ook werden alle toi-toi-tjes uitgedeeld. Het is weer een hele grote verzameling geworden.
Na het eten zijn we weer in de bus gegaan op weg naar de sporthal, we hebben echt kei vaak Viva Hollandia gezongen. Na een uur in de bus kwamen we bij de sporthal aan. We gingen we naar binnen en toen konden we meteen even de hal zien, wij echt zo: is dit de hal echt heel klein voor een EK. Maar ja daar moeten we t mee doen, daarna was de muziektest het was allemaal heel snel eerst was de groep en daarna de solo's en duo's. Met de groep mochten we 2,5 minuut de show doen en met duo mochten we anderhalve minuut. Op het eind moesten we heel snel omkleden en eten binnen 20 minuten. Toen moesten we in de oefenruimte opgaan stellen, met alle landen. Wij begonnen met zingen tegen andere landen maar uiteindelijk zongen we niet meer. We kregen ook weer een Oranjes vlaggetje. Toen mochten we oplopen. En toen we stonden moesten we een uur of zo staan naar zo'n preek in een onverstaanbare taal luisteren met het trainingspak aan in een kei volle hal van 50 graden of zo. Ik kreeg het echt super warm dus Ellen Lommen haalde me ook uit de rij. Er waren al verschillende mensen flauw gevallen van de warmte. Ze hebben ook nog een filmpje met allemaal foto's van het EK vorig jaar in Noorwegen laten zien. Zelfs mijn show als bosmeisje kwam heel snel voorbij geflitst. Toen dat afgelopen was, kwamen er nog een paar dansen. Daarna was het echt afgelopen. De ouders gingen nog de attributen uitladen en wij gingen nog even in de hal en daarna gingen we weer terug naar het hotel in de bus,ze hadden nog een keer het lied opgezet maar niemand zong echt mee want iedereen was moe!
Het is nu 20.00 uur en nu weer een uurtje bussen en dan maar snel douchen en naar bed: morgen tussen 5 en 6 is het ontbijt en om 6.15 stappen we weer fris en fruitig de bus in. welterusten allemaal!!!

We werden vandaag wakker met een lach maar in de middag van de dag was ik alweer chagrijnig en moe omdat er geen fatsoenlijke winkels zijn. Telkens gingen we winkels in en werden de verkopers enthousiast omdat we met een grote groep zijn. Maar we vonden dat niets leuks om te kopen en gingen we weer weg. Die koppen van de verkopers stonden dan op onweer, hihihi. We moesten souvenirs hebben en brood. En dat kwam voor de bakker (slechte grap die bedacht Kim). Tessa en ik hadden dezelfde armbandjes gekocht. Daarna moesten we weer teruglopen naar het hotel. We kwamen arme zwerfhondjes tegen die werden geschopt. We hadden ze toen wat koekjes gegeven. Toen moesten we gaan eten in een kantine bij een voetbalclub. We gingen daarheen met de bus. We zongen de hele tijd dat viva Holandia lied. Kim, ik en Tessa zongen het hardst. Ik heb al bijna geen stem meer.
Het eten was weer is niet lekker ook al vonden veel mensen van wel. Ik heb gewoon geen smaak. Nu zitten we weer in de bus op weg naar de muziektest. Ik ben nu al doof geworden hier. In de bus heeft Laura mijn knot gemaakt. Dat was best knap want mijn haar is
gigantisch. We mochten alleen nog geen haarlak spuiten want dan werd heel de bus vergast.
Ineens kwam Kenny de buschauffeur naar boven om te chillen, want wij zijn natuurlijk hierboven de chillste. Dan komt mijn moeder op t idee om met hem op de foto te gaan. Komt ze aangerend als een gekke kleuter en gaat ze op z'n schoot zitten. Maar hij heeft een vriendin dus alles is goed.
De sporthal is heel klein. En het is een houten vloer dus heel glad. Mijn baton viel de hele tijd tijden het oefenen. Ik kon niets meer vangen. Nadat we met al onze shows waren geweest hadden we 20 min pauze. Dat lijkt heel veel maar het ging heel snel voorbij. We moesten om half 6 weer klaarstaan. Dus wij kei snel haasten. Blijkt t dat we daar nog 20 min meer mochten wachten. En ik moest naar de wc :( Kim begon met roepen Holland!!! Holland!!! Holland!!! En iedereen zong mee. Daarna gingen alle landen ons na doen alleen in hun eigen taal. Die werden toen helemaal hyper niet normaal. Toen wij waren gestopt net zingen kregen we van alle landen gekrijs naar onze oren. Niemand van Nederland zong toen meer. We probeerde t wel maar niemand deed meer mee van de rest van ons land. Toen eindelijk de opening begon hadden we dus al een stuk of 20 min gestaan. De opening was zooo lang en erg benauwd. Met voeten deden zo pijn enk had t stikken warm. Een paar mensen vielen flauw en ook Tessa die langs mij stond moest mee om events gaan zitten en water te drinken omdat ze dachten dat die ook flauw zou vallen. Uiteindelijk na een 3 kwartier staan of zo mochten we ook gaan zitten en onze vesten uit doen. Toen kwamen er dansmariekes optreden. Dat was best mooi. Maar ze dansten zo hyper en wij ware zo moe. Daarna kwamen er nog andere dansers die ons een dansje wilde leren op het lied Lalala van Shakira. Maar ik was te lui om mee te doen. Nu zitten we in de bus naar het hotel en ik heb zin in friet. Maar natuurlijk zijn alle winkels hier weer is dicht dus ik zal het moeten doen met chips :p
Doeixx grzz Minkeeh

• 04 Oktober 2014 - 00:12

Jan Pekx:

wat een mooi verslag wij wensen jullie heel veel succes allemaal laat maar eens zien wat ons landje kan

• 07 Oktober 2014 - 13:30

Ellen Lommen:

he Annemie die foto wil ik graag zien :) :)

• 08 Oktober 2014 - 15:20

Annemie: