Viva Hollandia - Reisverslag uit Kronenberg, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu Viva Hollandia - Reisverslag uit Kronenberg, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

Viva Hollandia

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 September 2014 | Nederland, Kronenberg

Afgelopen week hebben we weer hard getraind voor de groepsshow en ook voor de duoshow. Vorige week zaterdag hebben Annemie en mama nog de attributen opgepimpt. Ook Henri, papa van Laura en Eva was er bij en samen hebben ze de bomen, kist en andere kleine attributen gecontroleerd. Vrijdag ben ik alvast inkopen gaan doen want snoep en eten kunnen we natuurlijk niet missen op het EK. Jantine en Kim hadden twee jaar geleden zoooooooo'n grote snoeptafel gemaakt, die willen we dit jaar weer maken. Dit gaat helemaal goedkomen he Minke en Kim! Ja dit wordt dikke pret, we hebben de kamerindeling moeten maken en je raad het al: we mogen met z'n drietjes op een kamer.....
Dikke lol wordt dat. Maar zover is het nog niet.
Gisteravond hebben we weer groepstraining gehad en daarna kwamen er heel veel mensen naar de uitzwaai-repetitie. Super leuk dat er zoveel mensen kwamen kijken: het leek al best wel echt. De tribune zat vol supporters en was versierd met oranje vlaggetjes en ballonnen. Ook werd er al gezongen. We hebben alle shows laten zien waarmee we op het EK gaan knallen. Maar voordat we voor de laatste keer de groepsshow gingen doen, kwamen de ouders die als supporters meegaan, op de vloer. Wat gaat er nou dan toch gebeuren? Ze gingen een zelfgemaakt liedje zingen. Hahahaha wat een giller: maar goed dat ze nog zeiden dat ze welgeteld een keer geoefend hadden.... Mensen ben gerust: We hoeven ze nog echt niet aan te melden voor Holland's Got Talent... Maar het liedje was toch wel grappig, hadden ze leuk gedaan en daarna hebben we nog samen in de polonaise gelopen. Nog de laatste keer de groepsshow gedaan en toen was dit ook alweer afgelopen.
Daarna hebben we alle spullen verpakt in bubbeltjesplastic en dozen/kisten. En niet alleen de spullen: we hebben onszelf ook ingepakt. Alles in de vrachtwagen geladen en deze zijn vandaag door Cees, Annemie en mama naar het busbedrijf in Hardinxveld-Giessendam gebracht. Alles is mooi in de aanhanger geladen en woensdag zullen de 2 bussen met aanhanger als eerste gaan vertrekken. Ook Petra, de equipe-manager was daar om te zorgen dat ook iedereen alle spullen heeft gebracht. Nou had ze nog een leuk bericht: we zullen zowel zaterdag als de zondag 's morgens om 6.15 uur vetrtrekken naar de sporthal. En het ontbijt is dan tussen 5 en 6 uur. Hellup! Da's wel supervroeg als ik dan zondag ook nog voor het ontbijt al mijn haren moet hebben gedaan.
Maar eerst nog drie nachtjes slapen....en gaan we vertrekken. Met de bus naar Kroatië. Het is wel lang in de bus zo'n 21-22 uur!!! maar Kim Minke en ik zorgen ervoor dan we de dag ervoor op tijd naar bed gaan en in de bus helemaal fit zijn en NIET gaan slapen hahahahahahahahaha. Ja we zijn wel slim, richtig (ja ik heb wel opgelet bij Duits). Ma mère et mon père et ma soeur gaan ook natuurlijk mee! (Ja ik ken ook Frans maar helaas geen Kroatisch maar dat leer ik daar wel)! Of die slimme Minke Coort weet dat natuurlijk!!! Ik heb wel nog een woordje Noors van vorig jaar onthouden: het woord tak haha dat was: bedankt.

Om alvast wat informatie te geven:
Woensdag 1 oktober: vertrek om 19.00 uur met de bus vanaf hotel Nobis te Asten.
Donderdag 2 oktober: ca16.00/17.00 uur aankomst bij de hotels in Vinkovci
Vrijdag 3 oktober : 's middags de muziektest en om 18.00 uur de opening van het EK in de sporthal in Slavonski Brod.
Zaterdag en zondag 4 en 5 oktober de wedstrijden, met 's avonds de afsluiting met prijsuitreiking. Daarna zullen we na het diner weer de bus instappen om terug te reizen naar Nederland. Op maandag 6 oktober zullen we dan 's avonds weer terug zijn.

Volgens het voorlopige programma zijn de solisten Sanne, Kim en Minke op zaterdagmorgen aan de beurt; de duo's Fenne/Benthe en Dominique/Rowie zijn op zondagmorgen aan de beurt en de groep op zondagmiddag. Oeps, vergeet ik ons zelf als duo: ons optreden zal ook op zondagmorgen zijn. Vorig jaar was er livestream. Alle thuisblijvers konden toen alles live meebeleven. ik weet nog niet als dit dit jaar weer is. Maar dat laat ik jullie dan wel weten.

• 28 September 2014 - 20:48

Ellen:

Niet slapen?? Als een blok zul je bedoelen

• 28 September 2014 - 21:13

Heleen:

Nou Tessa, hou ons hier in Sevenum wel goed op de hoogte wat je allemaal doet en niet doet. Neem je ook genoeg make-up mee? Want als je niet van plan bent om te gaan slapen, heb je wel heel veel camouflagestift, rouge etc. nodig om je walletjes onder de ogen, bleek gezicht bij te werken!
    Heel veel succes, heel veel plezier en geniet ervan!

• 28 September 2014 - 21:18

Ellen Lommen:

je moet slapen in de bus. en anders............

• 28 September 2014 - 22:33

Piet:

Net zoals Ellen al schreef meid ga slapen in die bus en zeker als het zo'n lange reis is. Draai je lekker in een fleece trui en maffen. Heb je kans dat je fit bent als je optreden daar is. In ieder geval veel succes met de verdere voorbereidingen er naar toe en toi , toi toi ook voor de andere uit Bakel.

• 02 Oktober 2014 - 17:07

Piet Schilders:

Hoi Tessa,

Ik heb met veel plezier je blog gelezen. Dat gaat weer helemaal goed komen daar. Veel succes in Kroatie