Laatste dagje - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu Laatste dagje - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

Laatste dagje

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

09 Oktober 2017 | Nederland, Almere Stad

Hoi,
Vandaag alweer de laatste dag.

Wij d8en laat te kunnen opstaan maar helaas, iedereen moest om 8 uur hun kamerpasje inleveren bij de receptie, dus moesten we al onze spullen al meenemen. Toen zijn we meteen gaan eten. Er waren dit keer geen poffertjes maar wel wafels met poedersuiker! Die waren wel smullen. Daarna gingen wij nog even onder bij de wasbakken onze tanden poetsen. Er was dus zo'n automatische grote wc-rol waarmee je, je handen kunt afdrogen, belangrijk om te weten. Maar als je daar aan trok en dus uitgerold was, schoot ie later automatisch terug. Daar hadden wij niet op gerekend, dus schrokken ons kapot..

Daarna moesten we meteen naar de bus die eens op tijd was. Terwijl onze ouders de koffers alvast vanuit de bus in de auto laden, gingen wij snel naar de tribune om een plek te claimen. Gelukkig zaten we nu een paar rijen lager zodat we geen last kregen van onze oren door de Italianen boven ons. Op deze laatste wedstrijddag waren er alleen nog maar groepen aan de beurt, maar dat is ook wel leuk om te zien! We hadden geen huiswerk meer bij dat we konden maken dus hebben we zo ongeveer de hele dag gekeken. Nou vandaag waren het niet onze oren maar onze neuzen: opeens kwam er een stank voorbij, en we wisten niet waar het vanaf kwam, dus ging Minke deo rondspuiten maar het ging maar niet weg. Toen ging er een vrouw die bij ons in de buurt zat weg, en opeens was de geur verdwenen.. Dus daar kwam het waarschijnlijk vanaf haha.

We waren nog even langs de winkelkraampjes in de sporthal gelopen, want overal was korting omdat het de laatste dag was, en weg moest. Toen heb ik nog even een sleutelhangertje waar een hartje met majorette opstaat, een baton en de letter T aanhangt. Minke had een fotolijst met de foto's van ons optreden gekocht. Oja, helaas hebben wij niet gewonnen met de winactie ook al hadden we nog zo'n mooie foto. Helaas.

Toen alle optredens af waren, mocht je op de vloer. Wij gingen nog even foto's maken voor het logo van het EK. Maar Italië had dat idee ook dus die deden dat met de hele equipe dus dat duurde wel ff. Toen wilden wij weglopen maar werden opeens door Italianen, ja italianen, in een grote cirkel getrokken en opeens rende iedereen naar binnen. Maar was wel fun!

Daarna om half 5 moesten we al gaan opstellen voor de sluiting. Dit x kregen we geen vlaggetjes meer maar moesten we gewoon zwaaien. Tijdens de prijsuitreiking gingen onze oren er weer aan. Dit x niet door Italië maar door het gejuich van Tsjechië, want die wonnen heel veel. Dat volkslied kennen we ondertussen wel uit ons hoofd. Nederland deed het overigens ook heel goed. Wij waren niet bij de eerste 6 die werden opgenoemd maar dat hadden we ook niet verwacht, want wij hadden een best zware categorie junioren. Na de prijsuitreiking rende Minke en ik helemaal naar de bovenste rij om een foto te maken die achteraf mislukt was hahah.

Eigenlijk wilden wij naar huis, maar we moesten nog gezamenlijk eten en afsluiten in de vip room. Wij hadden best wel honger, maar je moest per tafel eten pakken en aangezien wij redelijk achteraan aan een tafel zaten moesten we best lang w8en.
Toen kwamen we erachter dat het geen warm eten was maar gewoon broodjes en sandwiches, dus dat lustte wij niet echt. Daarna gingen ze iedereen bedanken die zich hadden ingezet en hadden geholpen om dit EK te regelen. En vooral de begeleidster Ellen die al jaren meegaat, en nu stopt.
Daarna ging De bondscoach weer de dag bespreken, en kreeg iedereen te horen als hoeveelste je was geëindigd. Wij waren 10 geworden. Daar waren we op zich nog redelijk blij mee, omdat we toen we onze flashpunten en van andere zagen, we nog lager hadden verwacht. Toen kreeg iedereen de scores van alle landen terug. Daarna mochten we eindelijk gaan want het was ondertussen al 9 uur.

Op weg naar huis in de auto gingen Minke en ik dus de scores bekijken.
Wij hadden naar ons idee 3 drops, wat de jury van Frankrijk en Tsjechië goed hadden gezien. Maar Nederland had er 4 geteld en Italië zelfs 5. Wij weten niet hoe ze daaraan komen maarja. Maar het meest verbazende was nog van Frankrijk. Hun hebben een fall geteld. Dat is als een van ons gevallen is, maar wij zijn niet eens gevallen whahahah. Daarna moesten we dus dit verslag gaan afmaken, maar toen zagen we bij de notities op de ipad de verslagen van vorig EK in Italië dus toen gingen we die terug lezen. We lagen helemaal in een deuk over hetgeen wat wij toen typten hahaha. De eerste zin van een verslag was: "het regent nu mannen". Hahahah wij weten niet hoe we toen op zulke onzin kwamen maar was wel grappig op terug te lezen.

Toen kwamen we rond half 11 vgm in Bakel aan en toen waren onze trainster Ellen en Rowie er ook nog om ons te feliciteren. En kregen we nog een heel mooi cadeautje met allemaal foto's van dit EK. Toen hebben we nog eventjes wat gedronken en gepraat, en daarna ben ik weer verder naar huis gegaan. Vgm was ik rond half 12 thuis en ben meteen gaan slapen want ik was super moe. Gelukkig heb ik morgen nog een dagje vrij van school om al m'n huiswerk te maken enzovoort,

Wij willen nog iedereen bedanken, die is komen kijken, ons succes heeft gewenst of wat dan ook, thankyouu!!!

• 09 Oktober 2017 - 14:57

Rianne:

Hoi Tessa en Minke,

Proficiat met jullie mooie 10e plaats. We hebben weer genoten van jullie optreden en de verslagen. Dit was dus de laatste keer als duo, ik zal het missen

• 09 Oktober 2017 - 22:27

Piet:

Van harte gefeliciteerd met jullie 10 de plaats. Zie elders de laatste keer als duo en die Ellen die stopt. Wat toch een nieuws bij elkaar. Is het nu voor beide helemaal stop of gaat een van jullie nog door. Als je trouwens terugkijkt , kei gaaf dat jullie dit mee mochten maken en beleven op die verschillende plekken in het Europese. Kei top..... toch !!!!!!!