Huiswerk makend dagje, en oorpijn door Italianen - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu Huiswerk makend dagje, en oorpijn door Italianen - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

Huiswerk makend dagje, en oorpijn door Italianen

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

07 Oktober 2017 | Nederland, Almere Stad

Vandaag hadden we de wekker gezet., maar die hadden we niet gehoord ofzo en opeens waren onze ouders al op onze kamer. Dus toen zijn we snel naar onder gegaan om te eten. Toen wij naar de eetzaal liepen stonden er al mensen onder te w8en op de bus. Gelukkig hadden wij weer de laatste bus van half 9. Later kwamen we erachter dat er poffertjes waren maar toen waren ze al op, sad.

Daarna gingen we weer op weg naar de sporthal. In de bus was al een hele groep aan het zingen, maar daar waren wij nog niet wakker genoeg voor.
Nederland was als eerste aan de beurt dus we gingen meteen naar de tribune, die alweer lekker vol zat. Eerst hebben we de solo's en duo's gekeken. Nederland deed het echt super goed. Maar het duurde best lang want je moet steeds w8en op de punten tussen de optreden door. Dus toen hebben wij op de tribune al een beetje voor school huiswerk gemaakt. Daarna zijn we even rond gaan lopen bij de kraampjes en heeft Minke nog een souveniertje gekocht. In de pauze zijn we lekker in de kantine gaan eten, ik had een chicken wrap geprobeerd en was best wel lekker! Daarna hebben we nog verder gewerkt aan ons he in de kantine. Ook kon je iets winnen als je een foto maakte op snapchat met de EK filter dus dat hadden wij ook meteen ff gedaan. Daarna waren de groepen alweer aan de beurt dus zijn we weer naar de tribune gegaan. Maar onze plekken waren weg dus gingen we een rij onder de Italianen zitten, maar dat was nier zo'n goed idee. Steeds gingen ze keihard zingen, maar het ergste was nog die toeter die ze hadden en een kei hard fluitje. Die meid achter Minke had ook nog een mandarijn bij, een tamboerijn dus maar Minke noemde dat mandarijn hahah. Nou, ondertussen kennen we die liedjes van Italia wel uit ons hoofd. Morgen gaan we proberen ergens anders te zitten, waar we hopelijk niet half doof worden.

Toen het af was moesten wij weer w8en op de laatste bus dus gingen we maar met een ballon spelen. En toen ging Tsjechië ook nog ff leuk meedoen. Vervolgens moesten we ook nog door de regen naar de bus lopen.. Rennen dus. Eenmaal aangekomen bij het eten, was het weer lekker druk. Hetzelfde eten als gisteren, maar wel lekker!
Na het praatje van de bondscoach over het verloop van de dag zijn we naar de hotelkamer gegaan en hebben we de finale van dancedancedance gekeken. Yehess Zoë en Marnix hebben gewonnen! Ondertussen in de reclame hebben we onze spullen al zover ingepakt want we koeten morgenvroeg om 8 uur ons pasje inleveren en dus van de hotelkamer af.
Goodnight, en tot morgen !!

• 08 Oktober 2017 - 10:42

Rianne:

Hoi Tessa en Minke,

Nog veel plezier op de laatste dag van het EK. Wij gaan even naar de Primark