Verplichte wedstrijd Alphen aan de Rijn - Reisverslag uit Kronenberg, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu Verplichte wedstrijd Alphen aan de Rijn - Reisverslag uit Kronenberg, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

Verplichte wedstrijd Alphen aan de Rijn

Door: Tessa Pekx

Blijf op de hoogte en volg Tessa

15 September 2013 | Nederland, Kronenberg

2e wedstrijd

We moesten vanochtend al heel vroeg opstaan, want we hadden vandaag wedstrijd in Alphen aan de Rijn, dat was 1.45 uur rijden. Het was de laatste verplichte wedstrijd voor het EK. Toen we aankwamen moesten we ons meteen klaarmaken want ik was al 's ochtends aan de beurt. De zaal vond ik niet zo fijn, want het was een houten vloer.....
Ellen deed vandaag mijn make up en daarna gingen we intrainruimte. Ik was daarna al snel aan de beurt. Het was weer leuk om de wedstrijdvloer op te gaan. De show ging wel goed. Doordat de vloer glad was draaiden mij attributen ook sneller. Dit moest ik weer onder de show oplossen.
Na mijn solo optreden moest ik samen met Ellen naar de bondscoach. Zij zei nog wat kleine puntjes om op te letten en de laatste weken om te trainen.
Ik ging naar de tribune, want Minke was ook al bijna aan de beurt. Haar show ging ook heel goed. Samen hebben we op de tribune nog vele andere shows bekeken. Onze duoshow stond pas 's middags op het programma, dus we hadden tijd genoeg om nog vele andere show te bekijken, en ook de andere deelnemers van Madrukro moedigden we aan. In de kantine nog wat eten en daarna gingen we onze nieuwe pakken aan doen. Ook nu heeft Ellen de make up weer gedaan. Samen naar de intrainruimte om te oefenen en onze attributen vast klaarzetten. Mijn klasgenootjes Inge en Eva waren twee optredens voor ons aan de beurt en die hebben we nog achter in de zaal kunnen zien. voor de eerste keer gingen zij op wedstrijd met hun brandweershow. En die ging goed! Wij waren toen al bijna aan de beurt, Minke en ik waren niet zenuwachtig. Er viel maar een keer de baton. Minke en ik gingen naar Marij (de bondscoach). Die vond dat het goed was. Nu nog wat drinken en voor de laatste keer omkleden en weer de make up vernieuwen want ik moest nog een keer de vloer op met het team met de loterijshow. Ook deze show ging wel netjes en we waren tevreden. Het programma liep wel een half uur uit en om 17.45 begon de prijsuitreiking. Lang wachten hoor, want eerst kwamen de uitslagen van de twirlers. Pas daarna waren onze categorieën aan de beurt. Met de solo was ik 2e, duo waren we eerste en ook de teamshow leverde een 'gouden' medaille op. De EK-gangers bleven nog met z'n allen op de vloer zitten want de bondscoach en ook Petra, de equipemanager, gaf ons de laatste tips. Ook kregen we een boekje met de laatste informatie over de reis.
Om 20.30 was ik weer thuis na een lange, vermoeiende dag.

• 15 September 2013 - 22:19

Hay Mulders :

Leuk verslag , Tessa. De prestaties beloven veel goeds voor het komende EK. Veel succes met de verdere voorbereidingen.

• 15 September 2013 - 22:29

Heleen:

Fijn, dat ook deze laatste wedstrijd voor het EK weer mooi is verlopen. Het zag er weer netjes en verzorgd uit, zoals we van je gewend zijn. Het aftellen kan nu beginnen; nog maar enkele weken hard trainen tot het EK. Groetjes,

• 16 September 2013 - 22:46

Pierine:

Heej Tessa

Succes met de laatste trainingen. Rilana vond het leuk met jullie afgelopen zondag :-)) Tot in Noorwegen.

Groetjes Pierine(mama van Rilana)