2e wedstrijddag - Reisverslag uit Sélestat, Frankrijk van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu 2e wedstrijddag - Reisverslag uit Sélestat, Frankrijk van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

2e wedstrijddag

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

08 Oktober 2012 | Frankrijk, Sélestat

2e wedstrijddag

Vanmorgen hebben we weer met z'n allen ontbeten en om 6.30 vertrok de bus. Vandaag was de beurt aan het duo Fenne en Benthe ( ook uit Bakel). Om 8.30 uur begon de wedstrijd weer, en ook zij waren vrij snel aan de beurt. Hun show verliep ook goed en netjes. Daarna alle andere Nederlandse deelnemers toejuichen en aanmoedigen. Nou ik kan je vertellen dat het een lawaai is. Allemaal supporters met zwaaiende vlaggen, toeters, bellen. En iedereen probeert nog harder te juichen dan degene die naast je staat. En dan land tegen land. Want het land dat het sportiefste is, de tribune en de kleedlokalen netjes opgeruimd heeft en voor de meeste sfeer zorgt, kan ook een beker winnen. En deze wil Nederland ook dit jaar graag winnen. 'S avonds was de sluiting, en de prijsuitreiking. Bij de sluiting liepen alle landen weer een voor een de vloer op. Daarna waren er nog diverse dankwoorden in het Frans en Engels waar ik niks van snapte. Ook werd weer de vlag van de Europese majorettebond omlaag gehaald en aan de persoon van Noorwegen gegeven. Hier zal volgend jaar de Europese Kampioenschappen worden gehouden. En toen was het zover, de prijsuitreiking beginnen. Als eerste begonnen ze met de categorie waarin ik heb opgetreden. Van alle deelnemers in de categorie worden de nummers 1 t/ m 6 genoemd. Die mogen ook naar voren komen en de eerste 3 krijgen een beker en mogen op het podium komen. Die vier, vijf en zes worden komen naast het podium. In mijn categorie hebben uiteindelijk 18 deelnemers, en toen begonnen ze te noemen! Op de zesde plaats: Holland, Tessa Pekx . Ik kon mijn naam niet goed verstaan , maar ik trok mijn oranje jasje aan en ging naar voren. Bij het podium kreeg ik een medaille. De andere werden ook naar voren geroepen en toen werd nog het volkslied voor de winnaar gespeeld. Dit was een vreemd lied maar iedereen ging in de houding staan en toen heb ik naar de tribune gekeken waar pappa, mamma, Sanne en de andere op de tribune zaten. ook keek ik naar Kim. daarna ging ik weer terug naar mijn plaats. Vervolgens kwamen alle andere categorieen voorbij en Nederland werd nog heel vaak naar voren geroepen. Ook hebben we vaak het Wilhelmus gehoord. Bij elk volkslied moesten we in de houding gaan staan. aan het einde van de prijsuitreiking werd nog bekend gemaakt dat Noorwegen de supportersbeker heeft gewonnen. Nu was het EK afgelopen en kwamen de supporters naar de zaal Ellen kwam als eerste en feliciteerde mij. Ook pappa, mamma en Sanne kwamen feliciteren en ook Jantine, en de moeders van Fenne en Benthe en Kim en de oma van Kim me feliciteren. Pappa, Sanne en Ellen hebben toen afscheid genomen, omdat zij toen weer naar huis gingen. Wij gingen weer naar ons eethotel. De equipe-manager, de begeleiders en de bondscoach deden nog een woordje en daarna werden nog de plaatsen van de andere deelnemers opgenoemd. Zij wisten nog niet op welke plaats ze geeindigd waren. Na het eten reden we om 23.00 uur terug naar ons hotel. In de bus heb ik mijn medaille aan het keykoord gedaan en toen pas wist ik dat ik het wel goed had gedaan. Supergaaf toch: 6e van Europa!!! Terug in ons hotel werd het supergezellig. Kim en Jantine kwamen nog mee naar onze kamer en we hebben verstoppertje gespeeld. Het was reuze gezellig, daarna nog naar de kamer van Jantine en Kim tot in de late uurtjes.....
Groetjes van Tessa

  • 08 Oktober 2012 - 00:38

    Annemie:

    Ha Tessa,
    Natuurlijk heb je het keigoed gedaan, wij zijn reuze trots op jou. Goede terugreis morgen. Groetjes Minke en Annemie

  • 08 Oktober 2012 - 07:33

    Petra Faas:

    GEFELICITEERD! Top prestatie! Goed hoor.

  • 08 Oktober 2012 - 07:39

    Kelly, Jeroen, Heleen, Jan :

    HAA

    Proficiat met de 6e plaats. Heeft NEDERLAND gewonnen met het sportiefste is, de tribune en de kleedlokalen netjes opgeruimd heeft en voor de meeste sfeer zorgt? Goede reis morgen.

    xx groetjes Kelly Jeroen Heleen en Jan

  • 08 Oktober 2012 - 07:39

    Kelly, Jeroen, Heleen, Jan :

    HAA

    Proficiat met de 6e plaats. Heeft NEDERLAND gewonnen met het sportiefste is, de tribune en de kleedlokalen netjes opgeruimd heeft en voor de meeste sfeer zorgt? Goede reis .

    xx groetjes Kelly Jeroen Heleen en Jan

  • 08 Oktober 2012 - 08:15

    Louka Sijbers:

    há Tessa
    top presentatie man 6e van heel Europa! ik hoop dat de terug reis goed verloopt
    groetjes Louka

  • 08 Oktober 2012 - 09:54

    Groep 7 Basisschool De Kroevert:

    Hallo Tessa,

    Wij willen je alvast via deze weg feliciteren met je goede prestatie! Wij zijn met de hele klas trots op jou! Een goede terugreis.

    Groetjes,

    Je klasgenoten en de juf.

  • 08 Oktober 2012 - 10:03

    Jan Pekx:

    Hallo Tessa wat een leuk verslag en wat een puike prestatie als je als nummer 6 eindigd op een ek
    en dat bij een eerste deelname is dat geweldig.Het is voor mama papa en sznne ook heel leuk ze zullen best trots op je zijn wij zijn dat ook.Voor Kronenberg en de vereniging en de begeleiding is het ook geweldig.Veel mensen spreken ons aaan en vragen naar jou.Wij hopen je spoedig te zien nog een heel goede terug reis en tot ziens oma en opa uit sevenum doe......

  • 08 Oktober 2012 - 11:33

    Sanne En Papa:

    Supergoed gedaan, het was TOP in Frankrijk met jou en de rest.
    Goede terug reis en tot vanmiddag/avond.

    PROFICIAT

    xx Sanne en Papa

  • 08 Oktober 2012 - 12:16

    Juf Sanne:

    Hoi Tessa,

    wat knap van je zeg, 6de worden van heel Europa! Goed gedaan!
    Geniet nog maar even lekker na... dan zien we je daarna wel weer op school.

    Groetjes van groep 5/6 en juf Sanne

  • 08 Oktober 2012 - 16:44

    Piet J.:

    kei gaaf Tessa je zesde plaats en dat van europa. Hardstikke proficiat namens de club van 2a. Geniet er nog flink van wâ. Prettige terugreis. Doei.......

  • 08 Oktober 2012 - 17:21

    Wesley Van Rens:

    Haaaaaaaaaaaaaaa Tessa

    Wat goed van jou dat je 6e bent geworden ( Heb je de spellingsfouten van opa gezien in zijn reactie op deze site?)
    Wanneer zien we jou weer ik hoop snel om je tefeliciteren met je 6e plaats (ik had het niet beter gekunt)

    Wesley van Rens je neef

  • 09 Oktober 2012 - 01:42

    Piet Oomen:

    Hallo Tessa
    Wat een belevenis, op een Europees kampioenschap komen en ook nog zesde worden. Een meisje uit Kroenenberg. We glimmen van trots. Nog nooit is iemand van Madrukro zover gekomen.
    Fantastisch voor jou, je ouders die zich altijd zo inzetten voor de club.
    Het is niet voor niets geweest. Congratulations !
    Fijne terugreis, rust een dag uit en .......
    Zou je please de show voor ons op school willenuitvoeren ?
    Liefst op de speelplaats. Ik neem je show op met mijn camera met als achtergrond, al je fans op school en met een mooie Kroenenbergse achtergrond.
    Na afloop een luid applaus, als beloning voor al je trainingsarbeid.
    Later als je zelf moeder bent van een Madrukro-dochter zeg je, hier is de dvd van mijn optreden op de Kroevert.
    Heleen en Mirielle zeggen nu ook, gelukkig hebben we de beelden nog die ik ooit van hen maakte.
    groet PO

  • 09 Oktober 2012 - 13:49

    Familie Geurts:

    Tessa, gefeliciteerd met je prachtige 6e plaats op het EK. We hoorden het van onze buren, de familie Smits. Wat mooi dat je dit op zo'n jonge leeftijd al mee mag maken. Groetjes van Jos, Joselien, Pieter, Marin en Luuk Geurts

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 886
Totaal aantal bezoekers 53209

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2017 - 09 Oktober 2017

EK majorette 2017 Nederland

01 Oktober 2015 - 05 Oktober 2015

EK majorette 2015 Italïë

01 Oktober 2014 - 07 Oktober 2014

EK majorette 2014 Kroatië

03 Oktober 2013 - 07 Oktober 2013

EK majorette 2013 Noorwegen

04 Oktober 2012 - 08 Oktober 2012

EK majorette 2012 Frankrijk

Landen bezocht: