Muziektest, opening - Reisverslag uit Kronenberg, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu Muziektest, opening - Reisverslag uit Kronenberg, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

Muziektest, opening

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Oktober 2012 | Nederland, Kronenberg

Vanmorgen hebben we lekker kunnen uitslapen. Om 9 uur hebben we lekker ontbeten en daarna zijn we een rondje wezen wandelen. Tijdens het ontbijt heeft mamma nog met pappa gebeld, die samen met Sanne en Ellen, mijn trainster, ook al onderweg zijn. hun reis voorloopt voorspoedig en ze verwachten dat ze ook voor de muziektest in Selestat zullen zijn. Nog snel wat water en krekkers gekocht om morgen de dag op de tribune door te gaan komen. Toen we terug bij het hotel kwamen zijn we onze spullen gaan pakken en voor het eerst onze oranje trainingspakken aangedaan. We moeten alles meenemen ook voor vanavond. Want we komen niet meer terug in ons hotel voor de opening van alle landen. Dus nogmaals een keertje alles controleren. Om 12 uur zitten we klaar en vertrek de 1 e bus naar de sporthal. Wij vertrekken en na 3 kwartiertjes in de bus te hebben gezeten komen we bij de hal aan. Buiten staan ook veel bussen van de andere landen en ook Noorwegen is met veel mensen daar. We moeten nog eventjes buiten wachten en daar komen pappa, Sanne en Ellen ook aan. Buiten wordt weer volop gezongen en dan gaan we de hal binnen. De sporthal was heel groot, en een grote tribune. De supporters gingen al op de versierde tribune zitten en de Nederlandse equipe kreeg voor alle deelnemers een uurtje. Eerst heb ik nog met Ellen getraind in een hoekje en daarna kreeg ik een kleine minuut om midden op de vloer te gaan. De muziek begon en ik kon met de show beginnen. Voor ik het wist was de muziek al gestopt en moest ik de vloer af. Het licht in de zaal vind ik wat minder, en het is een blauwe vloer waar ook reclame op staat. Om 15.00 uur vertrokken we weer met de bus naar Strasbourg. Hier gaan we weer eten in hetzelfde hotel als gisteren. Mamma en pappa hebben al een programmaboekje. Ik zal in mijn categorie als laatste van de 3 Nederlandse deelneemsters aan de beurt zijn. Kim is als 2 e aan de beurt, en ik ben in onze categorie als 16e. Als het morgenvroeg om 8.30 uurbegint zal ik omstreeks 9.30 uur aan de beurt. Toen zijn we weer lekker gaan eten in het eethotel. Binnen een uur met 200 mensen gegeten, en toen weer in de bus voor de Opening, in de bus hebben we de haren gedaan. En ons t-shirt met het Oranje trainingspak aan. Toen we er waren, gingen we in de in train ruimte opstellen waar alle landen stonden, en toen kregen we een vlaggetje. Daarna moesten we oplopen en met dat vlaggetje zwaaien Toen alle landen er waren werd van ieder land het volkslied gespeeld, en je moest in de houding staan en een saluut.
Daarna ging ieder land weer aflopen. Toen gingen we boven in de zaal op grappige stoeltjes zitten, en toen deed een verenging van Frankrijk een paar leuke acts. Toen was het af. Toen we buiten stonden kreeg ik 2 cadeautje van mijn vader en Sanne. In de bus heb ik het uitgepakt. We zijn daarna met de bus weer terug gegaan naar ons hotel. Nu gaan wij slapen, omdat we morgenvroeg weer vroeg op moeten want dan beginnen de wedstrijddagen!!

Groetjes Tessa.

• 05 Oktober 2012 - 21:50

Jan Pekx:

Hallo tessa leuk verslag zal wel een hele ervaring zijn met zoveel deelnemers we wensen je morgen heel veel succes het word nu spannend maar het gaat vast wel lukken
    groeten van oma en opa uit sevenum zet hem op doei....

• 05 Oktober 2012 - 22:52

Franca Van Musis Sacrum:

Hoi tessa
    Een leuke verslag Morgen heel veel succes samen met kim
    Jullie kunnen het Doe ellen de groeten
    Groetjes franca

• 06 Oktober 2012 - 10:13

Heleen:

Hoi Tessa,

Fijn zo'n uitgebreid verslag. Kunnen we precies lezen wat je allemaal meemaakt. Wanneer ik dit nu schrijf heb je je optreden al gehad. Hopelijk is alles goed gedaan en mag je nu genieten van alle andere mooie optredens. We sms-en nog wel. Zeker morgen over de uitslag. Maar wat het ook wordt, bedenk wel dat het al een geweldige prestatie is om zover te komen. Tenslotte ben jij het allereerste Madrukro-lid dat aan een EK deelneemt. Groetjes en duim ook een beetje voor ons morgen tijdens het concours in Bakel. Groetjes, Heleen

• 06 Oktober 2012 - 11:10

Eva Shurmans :

Ha Tessa.

Veel sucsess met de wedstrijd. Zet hem op je kan het. Toy Toy Toy.

Groetjes Eva

• 06 Oktober 2012 - 15:20

Juf Ellen:

Ha Tessa,

Wat leuk dat we je kunnen volgen tijdens je belevenissen op het EK. Ik wens je heel veel succes en wat het ook wordt.......... ik ben als leerkracht van de Kroevert heel erg trots op jou.
    Go for it, Tes!

Heel veel groetjes van juf Ellen

• 06 Oktober 2012 - 18:47

Rianne:

Hoi Tessa,
    Wat leuk dat we je kunnen volgen. Je bent vanmorgen al geweest heb ik gehoord van Annemie en het is goed gegaan. Nu wachten op de uitslag morgen. Spannend. Nog veel plezier daar.
    Groetjes,
    Rianne en Hein

• 06 Oktober 2012 - 18:54

Marit:

Hoi Tessie

Heel erg veel suc6 nog !!!!!
    Ben benieuwd hoe het is gegaan !
    Toy toi toy

groetjes Louka

• 06 Oktober 2012 - 22:25

Annemie:

Hey Tessa,

Je show is goed gegaan nu morgen de prijsuitreiking nog. We wachten vol spanning mee.

Groetjes Minke en Annemie