Eerste wedstrijddag - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu Eerste wedstrijddag - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

Eerste wedstrijddag

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

06 Oktober 2017 | Nederland, Almere Stad

Hallo,

Onze wekker ging om 7 uur, want vanaf half half 8 konden we ontbijten in de bierfabriek onder het hotel. Gelukkig was het niet zo druk als andere jaren omdat niet iedereen even laat vertrekt naar de sporthal. Wij hadden gelukkig de bus van kwart voor 9. Gisteravond moesten we heel lang w8ten op de bus dus wij dachten, dan gaan we vandaag precies op tijd. Maar de bus was alsnog een kwartier te laat dus gingen we maar even op ene hotelkar zitten die daar stond.

Eenmaal aangekomen bij de sporthal moesten we nog een klein stukje lopen vanuit de bus naar de ingang. En toen werden we bijna weggeblazen, mijn god wat waaide het hard en het was koud.

Wij zouden pas rond 15:00 uur aan de beurt zijn, dus we konden eerst nog op de tribune kijken naar andere.
Oja, we d8en dus dat ze dit jaar niet gingen flashen, maar helaas toch wel (dat is dat je na je optreden meteen op een podium moet gaan staan, en een aantal punten te horen krijgt). Nederland had best wel hoge punten vergeleken andere landen dus dat was toppiejoppie.

Na de solisten gezien te hebben gingen we naar de kleedkamer om onze haren en make-up te doen. Ook kregen we toen nog een kadootje van Ellen. Een heel mooi creatief gemaakt fotolijst met een 'zakje' snoep in stijl.
Gisteren hadden we trouwens ook nog een kadootje van oma gekregen, een mooi klein engeltje. En Sanne had ook een engeltje gegeven aan ons. Thankyou!!!

Daarna was er nog een uur pauze dus konden mochten we op de vloer nog eventjes oefenen.
Toen wilden we wat te eten gaan kopen in de kantine, maar toen kwam er een man naar ons toe die ons ging interviewen. Hij stelde allemaal vragen die we nietend konden verstaan en hij bleef maar praten, daarna ging hij ook nog Ellen ondervragen dus toen zijn wij snel gaan eten. Daarna hebben we nog een tijdje in de intrainruimte ingetraind en zijn naar de paspoortcontrole gegaan. Daar moesten we ook nog een hele tijd wachten maar ze willen je gewoon optijddaar hebben.

Wij waren als 11 aan de beurt van onze categorie. We hadden een paar drops, het ging niet super.
Toen wij klaar waren hebben we weer lekker ons oranje pakkie aangedaan. Na ons kwamen nog een aantal groepen die we hebben gekeken. Een land uit Tsjechië danste zelfs op een Nederlands nummer van Marco Borsato. En er deden ook jongens in jurkjes mee.. Zag d'r echt grappig uit.
Toen het af was gelopen gingen we weer met de bussen terug waar wij zaten in de laatste bus dus moesten nog eventjes w8en. Vanuit de sporthal gingen we meteen naar het restaurant om te eten. Het was meer een soort van hele grote theaterhal iets maar het zag er wel mooi uit. En het eten was ook nog eens lekker! Daarna gingen ze nog de dag doorspreken en voor morgen dus wij gingen even in dat gebouw foto's maken want er waren hele leuke plekjes. Daarna zijn we weer terug naar het hotel gelopen want dat is er tegenover.

We willen nog alle supporters heel erg bedanken die naar Almere zijn gekomen om te gaan kijken, maar natuurlijk ook de mensen die gewoon thuis via de livestream hebben gekeken. Ik hoop dat het een beetje duidelijk te volgen is via de livestream?!

Doeg,
En tot morgen weer, bij de tweede wedstrijddag.
Wij hoeven morgen niks meer te doen alleen maar te kijken, en waarschijnlijk ons huiswerk maken dat we meenemen naar de sporthal haha

• 07 Oktober 2017 - 10:20

Oma :

ik heb een geweldige dag gehad met het bekijken van jullie show

en zondag de uitslag die hopelijk goed uitvalt

gr van oma en opa

• 07 Oktober 2017 - 10:33

Rianne:

Hoi Tessa en Minke,

We hebben genoten van jullie show en het was weer erg gezellig op de tribune. Geniet er nog twee dagen van en veel succes met huiswerk maken

• 07 Oktober 2017 - 17:36

Heleen:

Heb mooi jullie optreden via de livestream kunnen volgen. Beeld en geluid waren redelijk goed. Jullie mogen trots op jullie en Ellen zijn dat jullie wéér aan de EK hebben mogen deelnemen. Nu nog even in spanning wachten op de uitslag.