still one month :) - Reisverslag uit Kronenberg, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu still one month :) - Reisverslag uit Kronenberg, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

still one month :)

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

04 September 2017 | Nederland, Kronenberg

Hallo mensen, ik ben weer terug van (lang) weggeweest hihi

Na een tussenjaar ga ik dit jaar weer deelnemen aan het EK majorette.
Dit gebeuren zal plaatsvinden in ons eigen Nederland!!!!
Het zal plaatsvinden op 5 t/m 8 oktober 2017 in Almere.

Het gaat altijd zo snel, het NK is geweest en voordat je het weet is het EK al weer. Over precies een maand gaat het gebeuren.

In maart waren de Nederlandse Kampioenschappen, waarbij Minke en ik 2e werden met onze show, dus kregen we weer een uitnodiging voor het EK 2017.

Omdat het dit jaar in Nederland wordt gehouden, was dat ook de doorslag om weer mee te doen. Lekker dichtbij en extra leuk, want Nederland mag alles organiseren.

Dit jaar is alles net iets anders geregeld:
Er is een extra wedstrijddag bij gekomen zodat de dagen iets minder lang zijn dan anders.
Geen verplichte wedstrijden meer, maar wel een soort van wedstrijd tijdens een bondstraining.

En ze hebben weer eens iets nieuw bedacht hoor...
voor alle solisten en duo’s hebben ze bedacht dat zij een internationaal level moeten behalen om aan dit EK te kunnen deelnemen. Als je dit level niet behaald, mag je alsnog niet deelnemen aan het EK.

Dus wij zijn weer flink gaan trainen, zowel onze wekelijkse trainingen, maar ook de verplichte bondstrainingen. Daarnaast dus nog een 3-tal trainingen in Lelystad voor het internationaal level. Nou dat was ons nog wat zeg. Dan moet alles, maar dan ook echt alles precies worden uitgevoerd volgens de regels…
Nou dat beloofde wat..
Op 1 juli was het dan zover, het examen internationaal level.
Spannend, maar gelukkig kregen we vrij snel nadat we klaar waren met het afleggen van het examen te horen dat we allemaal in de zaal bijeen moesten komen; de uitslag was bekend:
Zowel Minke als ik hebben beiden onderdelen baton en body behaald! Wat een opluchting!! Waren die die 3 heftige trainingsdagen voor het examen gelukkig niet voor niets geweest.
Gelukkig hoefden we daarna er niet meer aan te denken en konden we ons volledig richten op onze show.

Over 2 weken hebben we de laatste bondstraining.
En dan zullen we nadere informatie ontvangen over het EK, want het programma van de wedstrijddagen enzovoort is nog niet bekend.

Dus je ziet vanzelf wel weer een nieuw verslag verschijnen op mijn site.
Hopelijk tot de volgende x
byebye!!

• 04 September 2017 - 22:47

Annemie:

Ja en wij mogen ook weer mee :-)
    Gezellig

• 04 September 2017 - 23:41

Jan Pekx:

heel mooi verslag Tessa nog even goed trainen en daarna wenen we jullie veel succes

• 04 September 2017 - 23:42

Jan Pekx:

wensen

• 05 September 2017 - 19:24

Heleen:

Hoi Tessa en Minke,

Ben benieuwd naar het programma. Als ik ff kan, kom ik dan kijken.
    Heel veel succes nog met de laatste trainingen.

• 14 September 2017 - 19:05

Rianne:

Hoi Tessa,
    Leuk dat je weer over het EK schrijft. We hebben al een hotel geboekt, dus we komen kijken!
    Groetjes, Rianne