Last match before EK - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu Last match before EK - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

Last match before EK

Door: Minke en Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

13 September 2015 | Nederland, Nijkerk

Halloowtjes

Het regent nu mannen! Wij zijn vanochtend naar de verplichte EK-wedstrijd in Nijkerk gegaan, oma ging ook mee dus die hadden we eerst opgehaald. Je kan het al raden.. Heel vroeg, al om kwart over 7. Ik had m'n lenzen in, maar mijn ogen deden heel erg pijn dus ik had de hele dag een tranend oog. Toen we bij de sporthal kwamen moesten we met de attributen naar de 1e verdieping maar wij dachten heeeejj een lift! Dus wij gingen heel subtiel de lift in, toen ging Minke eruit en daarna wou ik eruit maar toen ik net tussenin de deur stond met m'n zooi, ging de deur dicht.... Die domme sensoren zitten heel laag dus dat kwam die man even zeggen. Minke, de held, kwam tussen de deur springen terwijl ie dicht ging en duwde ze m gewoon open en ik was gered. En toen leefde we lang en gelukkig. Na dit gebeuren gingen we onze pakken aandoen en make-up opdoen. Daarna gingen we naar de intrainruimte en zetten we onze spullen klaar. Het is zover..klaar voor de opmars. Eerst was ik aan de beurt met m'n solo; het ging niet zo goed maja dit was de laatste x dus nu hoef ik deze show nooit meer te doen. Na elke show die meegaat naar het EK ga je na je optreden naar de bondscoach Marij voor haar opmerkingen of verbeterpunten. Ze zei dat ze het laatste stuk goed vond en het begin ook alleen dat is een rustig muziekje en dat vind ik nu niet meer leuk. Owjaa die muziek ging vandaag ook nog eens vertraagd dus dat was heel erg vervelend.. Een paar nummers na mij was die Jingmin aan de beurt. Nou in het begin liet ze 2 x na elkaar de baton vallen en toen schoot ze in de lach whahaha. En ze gooide een dopje van de verftube helemaal naar de andere kant van de zaal dus toen moest ze met de afmars die helemaal gaan halen, ze kent d'r eigen sterke krachten niet. Nadat zij bij Marij was geweest gingen we even op de tribune wat andere mensjes kijken en toen gingen we naar de kantine om een broodje frikandel en Minke ha een broodje kroket te eten. Omnomnomnomnom We gingen daar in de rij staan maar dat duurde lang dus ging ze met t briefje van 20 keihardeeuriknikkers zwaaien in t face van die vent die daar aan het werk was. En toen waren wij meteen aan de beurt whahah lifehack. Oh ja, we hebben inmiddels de blauwe NBTA-shirtjes gekregen. Nu is de opdruk wel goed en hoe oranje wil je de letters wel niet hebben! Het kleurt gelukkig wel goed bij de trainingspakken :-). Daarna gingen we ons duopak aandoen. Minke had glitters maar ze had glitter in d'r hand en dan kan ze niet stil zitte hea nononono ze moest ff ergens glitter op smeren maar er zat al bijna overal glitter dus ging ze glitter mengen en op haar lippen smeren, 'de glitterlippen'. Dat vond ze helemaal mooi dus liet ze het opzitten. Weer gingen we naar de intrainruimte oefenen. We hadden nog heel veel tijd voordat wij onze duoshow hadden. haha. We gingen nog even andere trainingen bekijken van andere mensen terwijl we op onze stoelen op de tafel zaten dat niet zo stabiel was. Daarna kwam Jantine naar ons. Jantine is vandaag onze trainster/coach want Ellen moest werken. en toen gingen we naar de andere kant van de hal voor de opmars de duoshow gaat beginnen.... Het begin van onze show ging heel slecht, want allebei de batons vielen uit de stoelen. Maar dat hadden we op t einde ff gefixt zo dat we toch verder konden. We waren zelf echt niet tevreden over onze optredens vandaag. Na onze duoshow weer luisteren wat de bondscoach er van vond. Nou we hebben nog 2,5 week om alles te cleanen en dat gaan we ook doen ook! Nu op naar de tribune en wat drinken. We namen een grote slok en krkrjsjdiundkjgybj. Gatverdarrie allemaal glitter in onze mond en keeeell. Nog wat optredens gekeken en maar weer omkleden. Alle EK deelnemers moesten met de prijsuitreiking in het oranje trainingspak. Nou, ik voel me echt geweldig erin: de lengte is goed, maar over de wijdte zullen we maar niet hebben. De prijsuitreiking begint maar die man was nog vergeten te zeggen dat we mochten gaan zitten dus toen moesten we lang staan. Maar toen ging iedereen maar gewoon zitten. Na de prijsuitreiking denk je dat je klaar bent, maar die meegaan naar het EK moesten nog een groepsfoto maken in de oranje pakken. Wij zitten op de 2e rij van beneden. Vervolgens nog wat mededelingen en een boekje met de laatste info van de vluchtindeling en kamerindeling enzo.
Op de terugweg lekker chippies eten die we kregen van oma. Verder heb ik Tessie flink laten schrikken en vloog ze bekant met d'r mallemolen koppie tegen het dak haha. (Ik deed alsof ik sliep) Toen we weer terug in Bakel waren gingen we nog de attributen in de sporthal zetten.

Minke ging naar huis en wij ook. Onderweg hadden we honger dus gingen oma, mam en ik nog even in IJsselstein friet eten. Ik bestelde normale friet maar dat was nog super groot! Dus dat kon ik niet helemaal op. Oma nog even naar huis brengen en toen ook naar huis. We waren om half 9 thuis, precies op tijd om nog mijn lievelingsprogramma dancedancedance te kijken! En daarna ging ik slapen, good night! Haye.

Bella Italia, see U in 2,5 weeks!!!
Heel erg bedankt voor het lezen van dit verslag, hopelijk vonden jullie het tof! en hopelijk check ik jullie weer bij het volgende verslag!

  • 13 September 2015 - 19:32

    Rianne:

    Succes en op naar Italië!

  • 13 September 2015 - 23:31

    Piet:

    Succes met de verdere voorbereiding en ga d'r voor Bella Italia.

  • 14 September 2015 - 20:11

    Heleen:

    Alvast heel veel succes met jullie duoshow samen met Minke!
    We gaan jullie volgen!
    Groetjes van Jan, Heleen, Jeroen en Kelly

  • 15 September 2015 - 11:48

    Annemie:

    Weer gezellig verslagje en mooie foto's :-)

  • 20 September 2015 - 10:44

    Oma :

    veel succes tessa en minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 53166

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2017 - 09 Oktober 2017

EK majorette 2017 Nederland

01 Oktober 2015 - 05 Oktober 2015

EK majorette 2015 Italïë

01 Oktober 2014 - 07 Oktober 2014

EK majorette 2014 Kroatië

03 Oktober 2013 - 07 Oktober 2013

EK majorette 2013 Noorwegen

04 Oktober 2012 - 08 Oktober 2012

EK majorette 2012 Frankrijk

Landen bezocht: