Wedstrijddag nr 1 - Reisverslag uit Slavonski Brod, Kroatië van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu Wedstrijddag nr 1 - Reisverslag uit Slavonski Brod, Kroatië van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

Wedstrijddag nr 1

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

04 Oktober 2014 | Kroatië, Slavonski Brod

De eerste wedstrijddag gaat beginnen. Vanmorgen ging bij ons op de kamer om half vijf de wekker al. Ja, zo vroeg al. vandaag moet Minke, Kim en Sanne de wedstrijdvloer op. Hun moeders en Ellen en Jantine kwamen allemaal om de make up en de haren te doen. Wat een drukte. Zo daarna maar snel wat gaan ontbijten. Om 6 uur verzamelen we allemaal om weer de bus in te stappen. Op weg naar de sporthal. Kim en ik hadden toen geslapen want we waren heel moe. Hier waren we al op tijd ( half 8). Vandaag hoef ik nog niet op te treden dus ga ik met de andere meiden en ouders de tribune op. We gaan onze Nederlandse kanjers flink aanmoedigen. Wat een kabaal: voor ons zitten de Slovenen met allemaal zo'n rateldingen en achter ons de Fransen. Die toeteren onze oren er bijna af! Kelly krijgt er al hoofdpijn van. Kim is de allereerste van Nederland. We juichen heel hard. Goed gedaan Kimmie!!! Even later is Minke aan de beurt. Minke haar show ging super, en zelfs geen drops. Super Minke! Nog eventjes wachten en dan is Sanne ook aan de beurt. Ook Sanne ging super vandaag. Stralend kwam ze van de vloer af. Alleen de koe gaat heel hard op deze vloer haha! Nu blijven we nog juichen voor alle andere deelnemers. Net zijn we even naar buiten geweest, daar stonden kraampjes met allemaal sieraden en nog meer Kroatische zooi. Haha toen wilden we dus want gaan eten daar, daar was ook een kraampje met hot dogs en hamburgers. Minke en ik bestelde een hamburger. Eerst moesten we een uur wachten voordat je aan de beurt was, dan moes je nog eens bestellen met zo'n mensen die niet Engels kunnen en dan gaan ze t maken en dan doen ze d'r mayonaise op terwijl je daar niet om vraagt. En die hamburger was niet eens haar op zo'n groot brood, en dan wil je gaan eten valt die hamburger d'r uit.nou, in Nederland zouden die mensen geen klanten hebben!!! In 1 omschrijving t waren gewoon mensen die niet een een lekkere hamburger konden maken! Daarna zijn we weer naar binnen gegaan naar de tribune aanmoedigingen. We dachten dat we de livestream camera zagen dus we zaten de hele tijd de zwaaien. Nu gaan we weer even kijken naar Nederland doeiI! Na een hele tijd op de tribune zitten wilde Minke, Laura en ik even naar de intrainruimte gaan om onze spullen voor morgen al klaar te zetten. Maar we wisten niet hoe we er moesten komen dus we waren een beetje verdwaald. Vorig jaar in Noorwegen was het veel groter maar wisten we wel de weg, en nu kleiner en nu weten we de weg niet eens! Er zijn hier echt zo veel kleine gangetjes! We zijn er uiteindelijk wel gekomen, in die intrainruimte was het echt een sauna! Toen moesten we nog even het tijdsklokje instellen op de juiste tijd voor de lampjes. Hij moet op 49 seconde staan maar hij staat nu op 48,9 maar dat moet heeeel secuur anders is het al fout en zelf tellen dus we zijn benieuwd of de lampjes morgen op de juiste tijd aangaan. Daarna hadden we honger dus zijn we even een suikerspin gaan halen (aardbeien!) maar Minke vond hem niet lekker. Daarna kijken we nog 2 optredens van Nederland. Het programma loopt wel uit, daarom heeft de Nederlandse equipe besloten om niet meer tot het einde te blijven en mochten we na het laatste optreden van Nederland terug naar het hotel. In de bus was het echt zo gezellig echt een feest. De buschauffeur Kenny die had dus de muziek heel hard aangezet we gingen in het gangpad dansen niemand zat meer zowat op z'n plek! En toen kwam het lied van het is stil aan de overkant. En wij dus het is stil aan de "onderkant" en kei hard springen maar ze reageerde niet die saaie mensen. Toen we er waren moesten we nog gaan eten, maar eerst nog even naar Ellen voor te bespreken van morgen. we waren heel moe. Toen kregen we nog een cadeautje van Ellen!!! Ellen: dankjewel! We sliepen zowat aan de tafel: het eerste was water met een rode kleur; zal wel tomatensoep moeten voorstellen. Sanne Jansen had gewoon de soep er weer terug in gedaan in de kom. Daarna sliepen we zowat aan tafel. Maar toen kwam het: FRIET!!! Het eerste lekkere hier. Daarna waren Kim en Sanne Jansen al gegaan want zo hoefden geen toetje Minke en ik bleven en we kregen 4 vakjes voor ons tweeën. Daarna maar snel naar onze kamer alles alvast inpakken. Morgen komt Ellen weer om kwart voor vijf om onze make up te doen. Morgen is dan de grote dag: in de vroege ochtend zullen we als duo gaan knallen en 's middags met de groep. Wat weer een lange dag, dus..... snel gaan slapen. Welterusten iedereen!!!

• 05 Oktober 2014 - 01:42

mooi verslag wij wensen jullie heel veel succes zet hem op laat zien wat jullie allemaal kunnen
    heel veel groeten van uit Sevenum doei...

• 05 Oktober 2014 - 08:30

Mary Schilders:

Hallo,

Wij wensen jullie vandaag heel veel succes vanuit Hapert. Minke gisteren goed gegaan las ik. De beelden zijn heel slecht van de uitzending. Groetjes en zet hem op. Daaaag

Mary

• 05 Oktober 2014 - 09:04

Heleen:

Hoi,

Livestream is heel erg slecht; geen verbinding, of slechts enkele seconden verbinding, beelden zijn dan ook nog eens van slechte kwaliteit. Gelukkig kunnen we 's avonds nog videobeelden terug kijken, die ze wel bewaard hebben. Heb Minke's optreden nog wel teruggevonden. Toppie hoor! Wie weet.....
    Helaas heb ik van Sanne en Kim niets kunnen vinden... maar ik hoorde wel dat hun optredens ook heel erg goed waren.

Vandaag heel veel succes met je duo-optreden samen met Minke en dan vanmiddag ook nog veel succes met het team. Wens je de andere twee duo's ook heel veel succes?

Gelukkig heb je een uitgebreid verslag, zodat ik goed kan volgen wat jullie daar allemaal uitspoken... sorry beleven. Heel veel plezier vandaag en natuurlijk toi, toi, toi!!!

• 05 Oktober 2014 - 09:34

Marion (mama Van Ellen):

hai allemaal daar.
    ik hoor dat jullie het goed gedaan hebben, maar de beelden zijn zo slecht dat je eigenlijk niet echt kunt volgen. maar zet hem op en we horen of proberen het te zien
    veel plezier en toi, toi toi