DE wedstrijddag - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu DE wedstrijddag - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

DE wedstrijddag

Door: Tessa Pekx

Blijf op de hoogte en volg Tessa

05 Oktober 2013 | Noorwegen, Lillehammer

Zaterdag DE wedstrijddag

Vanochtend om kwart over 5 ging de wekker! gelukkig hadden we het vannacht wel warm MET DEKBED! Want vandaag moeten Minke en ik optreden. We hadden in het hotel voor het eten al onze haren en make up gedaan! We gingen om half 7 ontbijten, het was erg lekker.
Daarna gingen we weer verzamelen om naar de sporthal te gaan. Toen begon het te regenen. We mochten niet nat worden want anders liep onze make up uit. We hadden geen paraplu bij dus deden we de capuchon van onze jas op, maar Minke had geen capuchon aan haar jas dus moest ze zo'n grote plastic capuchon aan hahaha, maarja we moesten het ermee doen.
Toen we er waren moest ik meteen mijn pak aan gaan doen want ik was als 2de aan de beurt en als allereerste van Nederland. Daarna heb ik ingetraind en moest ik nog even wachten daarna mocht ik naar de paspoort controle, je paspoort laten zien.
Mijn show ging heel goed, ik had maar een drop in het begin, en toen ik de boom naar achteren duwde, draaide de boom gelukkig niet helemaal om, want dat mag ook niet. En op het einde viel mijn konijn wel nog uit z'n hol. Daarna was ik naar de tribune gegaan want toen was Mara aan de beurt, haar show ging ook goed, en daarna was Minke, Minke haar sleutel viel er in het begin uit en kon ze dat stuk helemaal niet doen, jammer. En ze was de groet op het einde vergeten, maar de rest ging wel goed. Zelf vond Minke het niet goed...Gelukkig zijn Minke en ik nu van onze solo show af.. Nu nog de duoshow, hopelijk gaat die ook goed.
Minke en ik deden ook mee met een dansje dat in Noorwegen helemaal een hit is. Het liedje je heet Fox, en in het liedje zingen ze what does the fox says!!!!
Ellen zei dat ze zichzelf oud vond omdat wij kabouter David, en tic tac ofzoiets en popeye niet kende. Herken je je het??
Daarna daagde we Noorwegen en Engeland uit met: het is stil aan de overkant!! Hahah twee tegen een!! Wij hadden wel gewonnen, van Noorwegen en Engeland lekkkeer puhh!!! Haha
Nu zitten. Op de tribune naar andere shows te kijken, en als Nederland is die meiden natuurlijk aanmoedigen.
Als er een show van Noorwegen is waren er hele harde toeters, van zo'n grote bellen en een man met zo'n hele grote trom en die sloeg daar heel hard op heb medelijden met onze oren!!!! Ik hoop dat hij dadelijk te hard slaat en dat die kapot is hahaha,
En Noorwegen kan ook nog eens heel hard schreeuwen erbij!! Maar ja, die zijn ook met veel supporters. Is voor hun ook een thuiswedstrijd.

Straks hebben we even wat gegeten; een hotdog, het was niet heel erg lekker, want vorig jaar in Frankrijk met Kim waren die veel lekkerder.
Daarna heeft Ellen bij ons de make-up gedaan en het pak voor ons duo aangedaan. Nu zitten we op de tribune naar ander show te kijken en straks gaan wij intrainen. Wij willen ook nog graag een foto met Trevor alleen die kunnen wij niet vinden omdat hij rondloopt. Dat is een man die elk jaar bij het EK is. We proberen hem dadelijk nog een keer te zoeken!!!
En we hebben Trevor net gevonden en hebben een foto gemaakt hahaha.
Hierna waren wij bijna dus gingen we naar de intrainruimte en intrainen.
Onze show ging best goed alleen het stuk met de zwabbers zonder onze voeten ging niet zo goed maar daarna wel weer. Nu zitten we op de tribune naar onze tegenstanders te kijken, sommige zijn heel goed maar sommige ook totaal niet, dus t blijft spannend. Daarna zijn we bij een kraampje hier in de sporthal geweest kijken wat daar te koop is, Minke en ik hebben allebei een hartjes ring gekocht. Al onze tegenstanders zijn geweest.
Minke en ik hebben zelf onze tegenstanders ook gejureerd, wij vonden er 6 beter als ons.

Ellen: vandaag was een spannende dag. Toch waren de meiden erg relaxed. Vooral vanochtend om 5.30. Met heel veel zin en helemaal in de plooi zijn we op weg gegaan naar de hal. Even oefenen, en dan heel rustig wachten tot ze mochten. Ze waren er klaar voor. Allebei de meiden mogen heel trots zijn op hun solo optreden. Het ging echt super! In de middag verder met het duo. Ook weer heel relaxed tot ze aan de opmars begonnen. Toen begonnen de zenuwen toch een beetje te komen. Ook met het duo hebben ze hun show goed neergezet. Wat kleine stukjes die voor ons gevoel iets minder liepen. Maar ook op dit optreden mogen ze zeker trots zijn!
Echt super dat zoveel mensen ons volgen en berichtjes sturen! Bedankt van de meiden en van deze trotse coach. nu afwachten morgen........

Terug naar het hotel en toen eten. Ook hebben we voor Ellen Lommen nog de cupsong gedaan. Zij wist nog niet wat dit voor iets is.
Daarna naar de kamer en de livestream proberen terug te kijken. Maar de verbinding is nu niet zo goed: iedereen wil nou de filmpjes terugkijken.
Vanavond lekker vrij en morgen hoeven we niet zo vroeg op; ontbijt is om 7.30 uur. Tot morgen!!!

  • 05 Oktober 2013 - 21:26

    Ellen Lommen:

    Ha meiden Ik vond jullie solo maar ook zeker jullie duo show heel goed gaan. Ik heb er van genoten. Wat het morgen ook wordt jullie stonden wel op het Europese kampioenschap. Voor vanavond nog veel plezier chips eten in bed enzo. En ik heb net nog even op YouTube de cup song bekeken. Jullie doe die al erg goed mee. Tot morgenvroeg. Groetjes ellen lommen

  • 05 Oktober 2013 - 21:31

    Marion :

    hoi meiden het was top wat jullie daar gedaan hebben . heb het allemaal gevolgs op live stream.
    heb zelfs mijn huis niet kunnen poetsen want bleef maar kijken.
    maar ja dat doen we morgen dan wel weer.
    veel succes morgen en we hopen natuurlijk op de eerste plaats anders bij de eerste 3.
    geweldig gedaan
    gr uit bakel

  • 05 Oktober 2013 - 22:03

    Louka:

    Hoi Tessa
    Wat fijn dat de show goed is gegaan en hopelijk eindig je hoog bij de prijsuitreiking.
    Groetjes
    Louka

  • 05 Oktober 2013 - 22:50

    Jan Pekx:

    Hallo allemaal wat fijn dat de show goed is verlopen en nu maar afwachten heel veel succes

  • 06 Oktober 2013 - 09:50

    Heleen:

    Hoi Tessa,

    Je show ging prima en we konden het heel goed zien via live stream. Heb oma nog 's ochtends gebeld, maar zij had jou gemist, omdat niet meteen goed op de juiste website was en de live stream aan de gang kreeg. Ze heeft net zolang geprobeerd tot alles wel werkte. Knap hè. Ga vanmorgen nog wel effe naar haar toe om te vragen of ze nog alles heeft terug kunnen kijken, want dat gaat ook. Minke's show zag er ook goed uit. Dus zeg maar dat ze ook tevreden mag zijn! Jullie duoshow heb ik gisteren aan het eind van de middag nog gezien, niet meer live dus, maar ik was nog naar Kelly's en Jeroen's voetbalwedstrijden geweest kijken. Ik vond jullie duoshow ook toppie! En vanavond weer voor (of achter) de computer of live de prijsuitreiking mee te maken. Wat zal dat spannend zijn. Nou wij duimen voor jullie allebei!
    Groetjes van Jan, Heleen, Jeroen (die ook een klein beetje heeft gekeken) en natuurlijk ook Kelly!

  • 06 Oktober 2013 - 20:01

    Marion:

    hai meiden proficiat met jullie 5 en 6e plaats een geweldige prestatie. we hebben genoten ban jullie shows.
    maak er een mooie avond van jullie hebben het verdiend
    groetjes uit bakel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 20 Sept. 2012
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 53119

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2017 - 09 Oktober 2017

EK majorette 2017 Nederland

01 Oktober 2015 - 05 Oktober 2015

EK majorette 2015 Italïë

01 Oktober 2014 - 07 Oktober 2014

EK majorette 2014 Kroatië

03 Oktober 2013 - 07 Oktober 2013

EK majorette 2013 Noorwegen

04 Oktober 2012 - 08 Oktober 2012

EK majorette 2012 Frankrijk

Landen bezocht: