De reis 2 woorden 9 letters duurt lang!!!! - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu De reis 2 woorden 9 letters duurt lang!!!! - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Tessa Pekx - WaarBenJij.nu

De reis 2 woorden 9 letters duurt lang!!!!

Door: Tessa Pekx

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 Oktober 2013 | Noorwegen, Lillehammer

De reis

We zijn vanochtend om half 10 aangereden om Ellen Lommen op te halen, toen zijn we naar Bakel gereden en hebben we Ellen Leenders onze trainster opgehaald. Daarna zijn we naar Minke gegaan want daar kwam de taxi ons ophalen voor naar Schiphol te rijden.
Franca kwam ook nog en we kregen daarvan een kaart met champagne.
We kregen ook nog een kaart van Fenne en Benthe en van Lisette.
dankjewel allemaal!!!!!!!!!!
Toen we erheen gingen zagen we al vliegtuigen.
Toen we er waren gingen we meteen onze vriendinnen Mara en Lynn opzoeken. Daarna gingen Annemie, Minke's oma, en Minke's tante en mijn moeder koffie drinken. Minke en ik liepen erachteraan te ipadden. Toen we keken zagen we ze niet meer we renden naarvoor toen hadden we ze weer gevonden. We leken net op dat jongetje van Home Alone, hahahaha. Nu lopen we weer terug naar de balie om in te checken, en we hebben onze vriendinnen Mara en Lynn al gezien.
We kregen onze tickets en gingen naar de incheckbalie. Mijn koffer woog maar 7 kilo van de 23 hahaha maar het koffer van Minke en Annemie woog 24 dus dat was te veel. Gelukkig had in nog wat plaats in mijn koffer dus toen hadden we een paar spullen van Minke en Annemie in mijn koffer gedaan en toen was het gelukkig goed. Daarna gingen we naar de douane bij niemand piepte het maar behalve bij Rianne. Ze had iets in haar schoen waardoor het piepte. Toen moest ze haar schoenen uit doen, en zo'n blauwe plastic sloffen moest lopen. Ze leek met die blauwe plastic sloffen wel een smurf!! Hahaha
Daarna mocht ze haar schoenen weer aan.Daarna kwamen we een Schotse man tegen met zo'n Schotse rokje aan!! Daarna moesten we een weg volgen met lopende banden naar de gate ofzoiets? Een soort wachtruimte. Daar konden we vliegtuigen zien opstijgen, we hebben ook een foto van ons vliegtuig geknipt als het het goede is tenminste hahaha.
Daarna moeste we door de olifantenSLURF naar het vliegtuig toe onze stoel zoeken. We mochten wel ruilen van stoel. En nu zit ik in rij 29 stoel D en Minke stoel E en mijn moeder stoel C.
We zitten bijna achteraan, nu moeten we wachten tot dat het vliegtuig vertrekt. Het is nu 14.45 uur dus hij moet bijna gaan vertrekken!!! Joepie!
De piloot zei net dat het vliegtuig nog 5 min taxiën naar de startbaan.
Daarna ging het vliegtuig vertrekken!!!!
Voor Mara was het de eerste keer vliegen, maar ze vond het helemaal niet eng.
Er is wel wat vaak turbulentie; dan schudt het hele vliegtuig heen en weer haha.
we zijn ook heel fotogeniek geweest, want we hebben ook veel foto's geknipt in het vliegtuig:-)
WE ZIJN ER BIJNA WE ZIJN ER BIJNA, MAAR NOG NIET HELEMAAL!!!!!
De piloot zegt dat we over 18 minuten ongeveer het vliegtuig gaat landen in Oslo. Het is in Oslo nu 8 graden dus best koud, maar gelukkig heb ik mijn dikke winterjas mee haha.
Toen het vliegtuig geland was, moesten we nog even wachten dat de mensen voor ons uitgestapt waren. Toen kon je zien hoe de mensen met de koffers gooien joh!!! Haha.
Daarna moesten we weer door de olifantenSLURF naar het vliegveld.
Daar moesten we nog wachten op onze koffers. Een mevrouw wou haar koffer van de band afpakken en die koffer kwam tegen ons aan :-(!!!!
Toen we alle koffers hadden en op de kar gingen Minke en ik die duwen.
Toen gingen Minke en ik midden in het pad dansen, (helaas hadden we geen hoed bij voor geld) !!!!!! Daarna moesten we naar de bus. Ik zit langs Minke en Mara en daarlangs Lynn!! Gezelliee. We zitten te zingen in de bus!!
Dit is een liedje van Mara:
Zeg meiden dit is te gek dit is te waaw het EK gaan beleven dat doe je niet gauw dus kom op ga er daar maar flink tegen aan laat de leeuw toch niet in zijn hempie staan
We hebben wel wat oponthoud door het verkeer, omdat ze nog overal aan de weg aan het werken zijn.
We denken dat we er pas om half 8 zijn. Inmiddels is het 19.00 uur en het is al hartstikke donker....
2 woorden 9 letters duurt lang, pff wat een reis het duurt heel erg lang maar is wel heel erg gezellig met jullie

EINDELIJK WE ZIJN ER!!!

We hebben al gegeten, het eten is niet erg lekker, het is eigenlijk niet te vreten!! en we hebben de toi toi tjes al uitgedeeld en we hebben hele leuke dingen gekregen!!!
Wij hebben een best wel grote kamer en mijn moeder en Annemie een hele kleine hahahaha, minke en ik waren als eerste klaar met eten dus wij hebben al alle spullen uitgeruimd.

Net gaf Ellen onze trainster ons een cadeautje helemaal zelf gemaakt echt heel mooi!!!! Het is een tasje met daarin een hele mooie zelfgemaakte kaart met lekke muizen snoepjes!! Haha en een grappige sleutelhanger!!
DANKJEWEL !!!!!!
Morgenvroeg hebben we de muziektest en 's avonds de opening
We moeten morgenvroeg om 7 uur al ontbijten.
WE HEBBEN HIER GRATIS WIFI OP DEZE KAMER EN IN DIT HOTEL!!!
Maar het is nu al 21:45 uur dus doeiiiiiii want morgen moeten we vroeg opstaan.. Pffffff

• 03 Oktober 2013 - 22:09

Heleen:

Hoi,

Inderdaad de reis is wel heel erg lang, maar je hebt dus gelukkig heel veel tijd gehad om een gezellig verhaal te maken en zo te horen is het al heel gezellig met Minke, Mara en Lynn. Komt helemaal goed met jullie.

Groetjes ook aan mam!

• 04 Oktober 2013 - 08:16

Louka:

Veel succes met de muziek-test en hopelijk ben je niet al te moe

• 04 Oktober 2013 - 20:40

JAN PEKX:

WAT EEN MOOIE VERSLAGEN TESSA WIJ WENSEN JE VEEL PLEZIER EN HEL VEL SUCCES ZATERDAG GROETEN VAN OMA EN OPA UIT SEVENUM ALLE ANDERE UIT NEDERLAND OOK HEEL VEEL SUCCEC
    GEWENST